24 uur Nijmeegse geschiedenis 12+13 okt. 2012

In het kader van de Maand van de geschiedenis zal de Nijmeegse binnenstad op vrijdag 12 en zaterdag 13 oktober 2012 een etmaal lang in het teken staan van de rijke geschiedenis van de oudste stad van Nederland. Ook onze stichting zal hieraan meewerken.

Vrijdagavond van 21.00 tot 22.00 uur zullen geheimen worden ontsluierd bij een rondleiding, in het schijnsel van fakkels,  op de begraafplaats Stenenkruisstraat. Locatie Stenenkruisstraat nabij de wedren, toegang gratis (vrijwillige donatie is welkom).

Zaterdag van 13.00 tot 14.00 uur verzorgen wij een rondleiding op de monumentale begraafplaats aan de Daalseweg. Ongeveer 25.000 Nijmegenaren vonden vanaf 1885 hier hun laatste rustplaats, bekend en onbekend, rijk en arm. Toegang gratis (vrijwillige bijdrage is welkom).

Grafbeschrijving
Vak: Rij: Graf: