3. Ingezonden bericht

Even voorstellen: wij zijn Henny en Doortje Vergeer, geen stel maar broer en zus.

In september 2023 met de monumentendag waren wij aanwezig bij een rondleiding door Bart Janssen over de begraafplaats aan de Daalseweg. Op een zeker moment hield Bart stil bij een oude platliggende grafsteen en hij zei, hier ligt begraven Petrus Johannes Hannessen, die steenhouwer was en zijn bedrijf had aan de Daalseweg. Mijn broer en ik keken elkaar verbaasd aan en zeiden meteen tegen Bart: dat is de oudere broer van onze opa, een oom van onze moeder. Wij wisten niet dat het graf nog steeds bestond, we dachten dat het al lang weg was.

Toen is het balletje gaan rollen, want eerst kwam Bart Janssen met informatie en een foto van onze oudoom Petrus Johannes Hannessen. Daarna kwam Wim Desserjer met informatie over de vele familieleden Hannessen en ook Bert Eggelaar kwam folders brengen, en zo kwam er steeds meer boven water. Uiteindelijk hebben de een afspraak gemaakt om samen met Bert Eggelaar, Wim Desserjer en Peter van Schaijk en wij zelf natuurlijk, te gaan kijken of er nog meer graven te vinden zouden zijn van de familie Hannessen. Dat bleek het geval te zijn, want het graf van de oudere zus van onze moeder was er ook nog steeds en waarschijnlijk ook het graf van een neef van moeder, maar deze steen was niet meer te lezen.

Wij vinden het jammer dat onze moeder dit niet meer heeft kunnen meemaken, want zij is overleden op 23-12-2023 op 98-jarige leeftijd. Altijd heeft zij gedacht dat deze graven jaren geleden al geruimd waren, maar we hadden haar er gewoon mee naartoe kunnen nemen.

Maar onze dank gaat uit naar Bart, Bert, Wim en Peter die zoveel moeite voor ons gedaan hebben. Met al het speurwerk en het op papier zetten.

Henny en Doortje Vergeer