Vrijwilligers onderhoud

Voor het eerst in 2010 hebben leerlingen van de Sint Jorisschool voor VMBO-t een opschoonactie gehouden op begraafplaats Daalseweg. Deze actie heeft in Paradisum voortgezet en uitgebreid naar begraafplaats Stenenkruisstraat. We doen nu jaarlijks in maart mee aan Nldoet, waar iedereen zich voor kan aanmelden, en hebben soms een opschoondag voor mensen van een bedrijf of organisatie: samen nuttig buitenwerk verrichten en tevens een soort teamuitje.
Daarnaast hebben we twee min of meer vaste vrijwilligersgroepen. Op begraafplaats Daalseweg werken zij vijf tweede zaterdagen van de maand (van 10.00-12.30 uur), op begraafplaats Stenenkruisstraat een aantal vrijdagen, waaronder die voorafgaand aan de dag van de rondleiding en openstelling (van 09.30-12.30 uur).
Het opschoonwerk kan bestaan uit afgevallen takken en zwerfvuil opruimen, gemaaid gras bijeenharken, takken en klimop en wilde wingerd terugsnoeien, grafstenen vrijmaken en voorzichtig ontdoen van mos en soms ook wat kleine toevoegingen voor de natuur maken en kleine herstelwerkzaamheden. Halverwege zorgen we altijd voor een kop koffie, thee of sap en een stroopwafel.
Interesse om een keer, of op regelmatige basis mee te doen? Iets voor uw bedrijf of organisatie? Stuur ons een e-mailbericht.
De nog resterende ‘opschoondagen’ in 2024 zijn gepland op:

Begraafplaats Daalseweg
Zaterdag 10 augustus