Rondleidingen

In de agenda vindt u de meest actuele data en tijdstippen, hier onder geven we meer globaal aan wanneer de gebruikelijke algemene rondleidingen plaatsvinden. Deze gaan altijd door, er zijn geen kosten aan verbonden maar een vrijwillige bijdrage wordt zeer op prijs gesteld.

Bent u met een groepje van minimaal 7 deelnemers dan kunnen we, alleen voor uw groep, op een in overleg gekozen datum en tijdstip, een rondleiding aanbieden.
Ook onderwerpen en route kunnen aan uw voorkeuren worden aangepast. Indien gewenst ook in een andere gangbare Europese taal dan Nederlands.

Neem tijdig contact met ons op via stichtinginparadisum@kpnmail.nl.

Begraafplaats Daalseweg
Rondleidingen op de laatste zondagen van april, mei, juni, juli en augustus. Meestal om 13:30 uur door Bert Eggelaar – met aandacht voor symboliek, vormgeving, kunst en kunstnijverheid – en aansluitend om 15:00 uur door Bart Janssen, met aandacht voor graven met een bijzonder verhaal, waaronder die van oorlogsslachtoffers.

Op de Open Monumentendagen in september zijn er speciale rondleidingen om 13:00 uur en 14:30 uur.

Voor alle rondleidingen: verzamelen bij de poort van de begraafplaats.

Begraafplaats Stenenkruisstraat
Op de laatste zaterdagen van april, mei, juni, juli en augustus is de begraafplaats geopend van 12:00 tot 16:00 uur.
Een rondleiding start dan meteen van 12:00 uur (duurt tot ongeveer 13:30 uur), afwisselend gegeven door Willem Reijnders of Edo Fennema.

Op de Open Monumentendagen begin september is de begraafplaats van 11:00 tot 17:00 toegankelijk. Rondleidingen worden gegeven om 11.30 uur en om 14.30 uur en op verzoek van bezoekers ook op andere momenten.

De ingang van de begraafplaats is aan de overzijde van Prins Bernhardstraat 17, de rondleidingen starten bij het gebouwtje op de hoek Prins Bernardstraat en Athlonepad.

Algemene Begraafplaats Neerbosch
Op het kerkhof naast het “Witte Kerkje” aan de Dorpsstraat te Neerbosch zijn tussen 2012 en 2017 door vrijwilligers 38 graflocaties aan de oppervlakte gebracht. In de periode mei tot en met augustus 2017 werd dit kerkhof vakkundig gerestaureerd.
Op de zaterdag van de Open Monumentendagen, begin september, is er van 11:00 uur tot 17:00 uur iemand aanwezig die u nader kan informeren.